تقویت گل کاکتوس

کاکتوس یکی از محبوب ترین گل های اپارتمانی است. نگهداری از گل و گیاه در فضای اپارتمان به خاطر احساس خوبی که برای مردم ایجاد می کند، محبوبیت بسیار فوق العاده ای پیدا کرده است. اما تنها خرید گل برای نگهداری از ان کافی نیست. این موضوع چه در مورد گل کاکتوس و چه در مورد سایر گل ها صدق می کند. شما باید هم زمان با خرید کاکتوس در مورد راه های تقویت گل کاکتوس نیز اطلاعات لازم را کسب کنید.

آیا با راه های تقویت گل کاکتوس آشنا هستید؟ آیا می دانید چگونه می توان گل کاکتوس را تقویت کرد و زمینه های رشد بهتر ان را فراهم کرد؟ چنین سوالاتی قطعا در ذهن شما بوجود خواهد آمد. پیشنهاد می کنیم 5 دقیقه از زمان خود را صرف مطالعه این مطلب کنید زیرا قصد داریم در خصوص تمام راه های تقویت گل کاکتوس ائم از راه های خانگی و آسان با شما صحبت کنیم. تا انتهای این مطلب با ما در وبسایت خانم گل همراه باشید.

تقویت کننده خانگی کاکتوس

یکی از ساده ترین راه هایی که می تواند زمینه های تقویت گل کاکتوس را فراهم کند، تهیه کود های خانگی یا همان تقویت کننده های خانگی است. شما می توانید به جای استفاده از کود های به اصطلاح بازاری، از کود های خانگی و دست ساز برای تقویت گل کاکتوس استفاده کنید. برای اینکار پیشنهاد های زیادی رو به روی شما قرار دارد. پودر قهوه، علف هرز، پوست موز و پوسته تخم مرغ برخی از تقویت کننده های خانگی کاکتوس هستند. به ادامه مطلب توجه کنید تا روش تهیه هر یک از این تقویت کننده های خانگی کل کاکتوس را بشناسید.

تقویت گل کاکتوس

تقویت کننده خانگی کاکتوس

استفاده از پوست تخم مرغ برای تقویت گل کاکتوس

بدون تردید یکی از بهترین کود های خانگی که می توانید جهت تقویت گل کاکتوس استفاده کنید، پوسته تخم مرغ است. پوسته تخم مرغ جزو معدود مواردی است که دارای 83 درصد کربنات کلسیم می باشد. شما با استفاده از این پوسته ها می توانید به کاهش اسیدیته خاک کمک شایانی کنید. زمانی که اسیدیته خاک کاهش پیدا می کنید، زمینه های تقویت و رشد گل محیا خواهد شد.

البته پیشنهاد می کنیم برای تهیه این کود خانگی به درستی هر چه تمام تر عمل کنید. ابتدا باید پوسته تخم مرغ را به خوبی شست و شو بدهید تا زرده و سفیده تخم مرغ از درون پوسته پاک شوند. بعد از ان باید پوست تخم مرغ را به خوبی خرد کنید. هر چه این پوسته ریز تر باشد عملکرد بهتری در خاک خواهد داشت. بعد از خرد کردن دقیق پوسته باید ان را با خاک مخلوط کنید به گونه ای که خاک بر روی پوست قرار داشته باشد. البته شما می توانید پوسته را به اب نیز اضافه کنید و سپس اب را به خاک بدهید. در این صورت نیز این کود خانگی تاثیرات خود را خواهد گذاشت.

تقویت گل کاکتوس

پوست تخم مرغ برای تقویت گل کاکتوس

از پوست موز برای تقویت گل کاکتوس استفاده کنید

به کارگیری از پ.ست موز برای تقویت گل کاکتوس نیز یکی دیگر از رایج ترین تقویت کننده های خانگی است که مردم ما استفاده می کنند. پوست موز دارای پتاسیم بالایی است به همین خاطر استفاده از ان می تواند کمک قابل توجهی به تقویت گل کاکتوس کند. شما می توانید پوست موز را به دو صورت به عنوان تقویت کننده استفاده کنید.

روش اول استفاده از ان به صورت عصاره است. به این صورت که شما باید پوست موز را حدود 1 روز کامل در درون اب قرار دهید و سپس از آب درون ظرف که عصاره موز را به خود جذب کرده است برای آبیاری خاک کاکتوس استفاده کنید. غیر از این کار می توانید پوست موز را به خوبی خشک کنید و سپس با ایجاد چند سوراخ درون خاک کاکتوس، پوست ها را درون ان قرار دهید تا پتاسیم و دیر مواد معدنی درون موز به درون خاک نفوذ کنند.

تقویت گل کاکتوس

پوست موز برای تقویت گل کاکتوس

پودر قهوه تقویت کننده عالی برای گل کاکتوس

شاید عجیب باشد اگر بدانید پودر قهوه نیز می تواند یکی از تاثیرگذار ترین عوامل در تقویت گل کاکتوس باشد. از انجایی که قهوه خاصیت اسیدی دارد، طبیعی است که برای گیاهانی که به خاک های اسیدی علاقه مند هستند به عنوان یک مکمل قوی عمل کند. قهوه علاوه بر خاصیت اسیدی که دارد در درون خود مواد مختلفی مانند فسفر، نیتروژن و پتاسیم را مشاهده می کند.

وجود این مواد عالی در درون قهوه باعث شده پودر قهوه خواصی مانند کود 121236 داشته باشد. البته به خاطر نیتروژن بالا شما نمی توانید پودر قهوه را برای تمام گیاهان علی الخصوص گیاهان گوشتی استفاده کنید. برای تهیه این کود نیز باید  قهوه آسیاب شده را به خوبی با خاک گلدان کاکتوس مخلوط کنید تا این تقویت کننده بتواند به خوبی در خاک عمل کند.

قرص آهن برای کاکتوس

یکی دیگر از راهکار های مناسبی که می توانید جهت تقویت گل کاکتوس از ان استفاده کنید، تهیه قرص اهن و تزریق ان به خاک گلدان برای رشد گیاهان است. شما می توانید از قرص اهن در خاک هر یک از گیاهان اپارتمانی خود به خصوص کاکتوس استفاده کنید. برای تهیه این تقویت کننده باید یک قرص اهن و یک بطری 1.5 لیتری اب در اختیار داشته باشید.

کافیست قرص اهن را به خوبی پودر کنید و سپس ان را درون آب بطری حل کنید. هم می توانید با ابیاری و هم با اسپری کردن این تقویت کننده را استفاده کنید. بهتر است هر چند وقت یک بار بر روی برگ کاکتوس این تقویت کننده را اسپری کنید تا باعث سرحال تر شدن گیاه شود.

تقویت گل کاکتوس

قرص آهن برای کاکتوس

قطره رشد کاکتوس

اگر تلاش به کسب جمع آوری اطلاعات در زمینه راه های تقویت گل کاکتوس کنید، قطعا با قطره رشد کاکتوس مواجه خواهید شد. قطره رشد کاکتوس یک قطره بسیار مناسب است که می تواند به رشد هر چه سریعتر و بهتر کاکتوس شما کمک کند. شما می توانید این قطره مخصوص برای رشد کاکتوس را از انلاین شاپ هایی که در این زمینه فعالیت می کنند، سفارش دهید. برای سفارش می توانید وارد وبسایت خانم گل شوید.

نحوه استفاده از این قطره نیز بسیار ساده است شما باید این قطره را هر 2 هفته یک بار به اندازه و ابعاد کاکتوس خود استفاده کنید. معمولا برای کاکتوس های بزرگ، 30 قطره از این محول را با نیم لیتر اب حل می کنند و برای کاکتوی های خیلی کوچک نیز نهایتا 10 قطره استفاده خواهند کرد. این محلول قطره با ترکیب اب را باید به خاک گلدان اضافه کنید. فراموش نکنید این محول به هیچ وجه یک محلول پاششی یا اسپری نیست و باید به همراه اب به خاک گلدان اضافه شود.

تقویت گل کاکتوس

قطره رشد کاکتوس

تاثیر کود آهن برای کاکتوس

یکی از پر تکرار ترین سوالاتی که در زمینه تقویت گل کاکتوس پرسیده می شود در خصوص تاثیر کود آهن برای این گیاه است. آیا کود آهن تاثیری برای رشد کاکتوس خواهد داشت؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم عموما کاکتوس ها به خاطر ساختاری که دارند، نیازی به مصرف کود اهن نخواهند داشت.

کود اهن شاید برای دیگر گیاهان مفید و تاثیر گذار باشد اما برای کاکتوس تاثیر زیادی در رشد و نمو ان نخواهد گذاشت به همین خاطر استفاده ان را برای تقویت گل کاکتوس چندان توصیه نمی کنیم. شما می توانید از کود های دیگر برای جایگزین کود اهن استفاده کنید.

آیا نوشابه برای کاکتوس مفید است؟

یکی از عجیب ترین فکت هایی که در خصوص تقویت گل کاکتوس وجود دارد، استفاده از نوشابه برای این کار است. متاسفانه برخی افراد گمان می کنند، استفاده از نوشابه برای ابیاری گیاه کاکتوس می تواند مواد مضر درون خاک را از بین ببرد و در تقویت گل کاکتوس نیز تاثیر گذار باشد.

این در حالی است که نوشابه یکی از خطرناک ترین موارد برای استفاده گیاهان است. نوشابه دارای مواد نگهدارنده، اسید ها و قند است به همین خاطر به شدت برای گیاهان مضر می باشد. در صورت چندین بار استفاده از نوشابه برای کاکتوس شما در واقع زمینه های از بین بردن و مرگ گیاه را فراهم خواهید کرد. پس تحت هیچ شرایطی نباید از نوشابه برای گیاهان خود استفاده کنید. شما برای تقویت گل کاکتوس می توانید از کود های خانگی و کود های مخصوصی که در بازار وجود دارد استفاده کنید.

تقویت کاکتوس با قرص ال دی

یکی از بهترین جایگزین هایی که با حذف نوشابه می توانید برای تقویت گل کاکتوس از ان استفاده کنید، قرص LD است. قرص ال دی نه تنها برای رشد کاکتوس بلکه برای رشد اکثر گیاهان اپارتمانی گزینه مناسبی خواهد بود. البته به شرط اینکه شما بازه های زمانی مصرف ان را به خوبی رعایت کنید.

سعی کنید در فاصله زمانی 2 ماه به 2 ماه یا نهایت هر 3 ماه یک بار، 1 تا 2 عدد قرص LD را در 1.5 لیتر آب حل کنید و این محصول ترکیب شده را به گلدان کاکتوس اضافه کنید. این محلول در تقویت گل ها شگفت انگیز عمل خواهد کرد. البته این را نیز باید در نظر داشته باشید که این محلول باید به خاک اضافه شود و نباید ان را اسپری کنید.

معرفی مزایا و معایب استفاده از کود خانگی برای تقویت گل کاکتوس

حال که با اکثر کود های خانگی برای تقویت گل کاکتوس اشنا شدید و دانستید که استفاده از این کود ها به چه روش هایی امکان پذیر است، باید کمی در مورد مزایا و معایب استفاده از این کود های تقویت کننده نیز بدانید. اشنایی با مزایا و معایب تقویت کننده های خانگی باعث می شود تصمیم گیری بهتری برای انتخاب یا عدم انتخاب ان ها داشته باشید. ابتدا مزایا و سپس معایب استفاده از کود خانگی برای تقویت گل کاکتوس را به شما معرفی خواهیم کرد.

مزایای استفاده از کود خانگی: اصلاح و بهبود خاک ناسالم گیاه، داشتن خاصیت ملایم و رقیق کننده از کودهای خانگی، مقرون به صرفه تر بودن این کودها و دسترسی راحت به ان ها، حفظ محیط زیست و تجزیه پذیر بودن کود های خانگی.

معایب استفاده از کودهای خانگی: داشتن بوی نامطبوع و کم بودن ارزش غذایی کودهای خانگی در مقایسه با کود های اماده و بازاری.

به نور برای تقویت گل کاکتوس توجه کنید

نور یکی از عوامل حیات گیاهان است. وجود نور و تابیدن ان به گیاهان در رشد ان ها تاثیر زیادی خواهد داشت. اما آیا می دانید که نور مورد نیاز کاکتوس باید به چه صورتی باشد؟ کاکتوس به نور بسیار زیادی برای رشد نیاز ندارد. به همین خاطر اگر تحت تابش نور مستقیم خورشید در ساعت های طولانی قرار بگیرد از بین خواهد رفت.

حتی نور کم نیز می تواند سبب رشد علفی کاکتوس شود. بنابر این نه باید کاکتوس را تحت تابش نور مستقیم و تند خورشید قرار دهید و نه در یک محیط کم نور گلدان کاکتوس را بگذارید. بهتر است روزی 3 الی 4 ساعت گلدان خود را در محلی قرار دهید که نور ملایم خورشید می تابد.

تقویت گل کاکتوس

نور برای تقویت گل کاکتوس

نتیجه گیری

در این مطلب از وبسایت خانم گل سعی کردیم در خصوص یکی از مهم ترین مباحث در دنیا گل و گیاهان با شما صحبت کنیم. دانستید که تنها خرید گیاه برای نگهداری از ان ها کافی نیست. حتی گیاهان اپارتمانی مانند کاکتوس نیز به مراقبت نیاز دارند. در طول این مطلب سعی کردیم در مورد راه های تقویت گل کاکتوس که اکثرا راه های خانگی بودند با شما صحبت کنیم.

فراموش نکنید که در کنار راه های تقویت گل کاکتوس به صورت خانگی می توانید از قرص های اهن و قرص ال دی نیز برای رشد این گیاه استفاده کنید. بهتر است استفاد از نوشابه را برای تقویت گیاه به صورت کامل حذف کنید. آیا تا به حال این روش های گفته شده برای تقویت گل کاکتوس را امتحان کرده اید؟ پیشنهاد می کنیم در انتهای این مطلب و در قسمت نظرات وبسایت خانم گل، از تجربیات و نظرات خود برای ما بنویسید. هم چنین اگر سوالی در خصوص تقویت گل کاکتوس داشتید نیز می توانید در همین بخش با ما به اشتراک بگذارید. پشتیبانان مجموعه خانم گل در اسرع وقت به تمامی سوالات شما پاسخ خواهند داد. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید و موثر واقع شده باشد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *