تکثیر گل قاشقی

نگهداری از گل و گیاه در محیط های اپارتمانی حس و حال خوشی را به شما انتقال خواهد کرد. به همین خاطر باید سعی کنید یک انتخاب بسیار مناسب برای نگهداری در اپارتمان داشته باشید. از بین گل های اپارتمانی بی شمار همواره باید تلاش کرد گلی را انتخاب کرد که هم از نظر ظاهری شکل و شمایلی زیبا داشته باشد و هم از نظر شرایط نگهداری، کار های سختی را برای شما به همراه نداشته باشد. گل قاشقی یکی از این گل ها است.

آیا با گل قاشقی اشنا هستید؟ آیا می دانید که چگونه می توان تکثیر گل قاشقی را در خانه انجام داد؟ شما علاقه مندان به خرید گل قاشقی باید حتما با روش های تکثیر گل قاشقی نیز اشنا باشید زیرا این گل باید در تمام قسمت های خانه شما قرار بگیرد تا بتواند زیبایی آفرینی کند. در این مطلب از وبسایت خانم گل قصد داریم به صورت مو شکافانه در مورد روش های تکثیر گل قاشقی با شما صحبت کنیم تا هر آنچه را که در این رابطه لازم است بشناسید. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

تکثیر گل قاشقی در خانه

پیش از اینکه در مورد تکثیر گل قاشقی صحبت کنیم قصد داریم کمی بیشتر شما را با این گل و خصوصیاتی که دارد اشنا کنیم. گل قاشقی یکی از زیبا ترین گل های اپارتمانی است. این گل در واقع گیاهی با رنگ های سبز و بسیار گوشتی است. نگهداری از این گل بسیار راحت است و شما می توانید در سخت ترین شرایط اب و هوایی نیز گل قاشقی را سالم نگهداری کنید.

اما برای تکثر این گل باید راهکار های لازم را بشناسید. البته باید بدانید تکثیر گل قاشقی در خانه نیز امکان پذیر است. آیا شما روش های تکثیر گل قاشقی را می شناسید و می دانید که به چه طریقی می توانید این کار را انجام دهید؟ در قسمت بعد در خصوص روش های تکثیر گل قاشقی با شما صحبت خواهیم کرد.

تکثیر گل قاشقی

تکثیر گل قاشقی در خانه

روش تکثیر گل قاشقی

همان طور که گفتیم تکثیر گل قاشقی روش های خاص خود را دارد، این را را می توانید به چند روش در خانه انجام دهید. به صورت کلی 5 روش مختلف برای تکثیر گل قاشقی وجود دارد. تکثیر با برگ، تکثیر گل قاشقی در آب، تکثیر با آب، تکثیر گل قاشقی با برگ در اب و تکثیر گل قاشقی به همراه بذر در واقع 5 روش مختلفی است که شما می توانید هر یک از ان ها را برای تکثیر این گیاه استفاده کنید. برای اینکه بیشتر با روش های تکثیر گل قاشقی اشنا شوید در ادامه به صورت مجزا هر یک از این راه های تکثیر گل قاشقی را به شما توضیح خواهیم داد.

تکثیر گل قاشقی

روش تکثیر گل قاشقی

تکثیر گل قاشقی با برگ

تکثیر گل قاشقی شاید در نگاه اول کار بسیار سختی باشد اما همان طور که در قسمت های قبل گفتیم شما می توانید به راحتی این کار را در خانه نیز انجام دهید. یکی از اولین و ساده ترین روش های تکثیر گل قاشقی، تکثیر این گیاه به همراه برگ است. در واقع این روش را می توان جزو ساده ترین راه های تکثیر گل قاشقی دانست. در این روش شما باید ابتدا برگ سالم و فاقد آلودگی از گل قاشقی را پیدا کنید و با استفاده از یک چاقوی تیز این برگ ها را از گیاه جدا کنید.

البته ناگفته نماند که چاقو را باید از پیش با استفاده از الکل ضد عفونی کنید. بعد از این کار می توانید برگ جدا کرده و تمیز را در درون بستر کشت قرار بدهید. هر چند با انجام این کار رطوبت مورد نیاز ان تامین نخواهد شد. برای اینکه رطوبت مورد نیاز ان را تامین کنید بهتر است از یک تکه پلاستیک استفاده کنید. چندین سوراخ بر روی پلاستیک ایجاد کنید تا رطوبت گیاه در هنگام ریشه یابی حفظ شود. فراموش نکنید که پس از انجام تمام این کار ها باید گلدان را در محلی قرار دهید که نور مستقیم خورشید به ان برخورد نمی کند.

تکثیر گل قاشقی در آب

به جرات می توان گفت تکثیر گل قاشقی در اب یکی از ساده ترین روش هایی است که می توانید انتخاب کنید. این کار بدون هیچ دشواری و به راحت ترین شکل ممکن انجام خواهد شد. اگر قصد تکثیر گل قاشقی در اب را دارید بهتر است ابتدا قسمتی از ساقه و یا برگ گل قاشقی را که سالم تر است جدا کنید و ان را درون لیوانی پر از اب قرار دهید. البته این تمام ماجرا نیست.

شما باید اب درون لیوان را هر چند وقت یک بار تعویض کنید تا ریشه گل پیندی شما پوسیده نشود. حتی باید سعی کنید قسمتی که ریشه مشخص است را بپوشانید تا کاملا از دید ها پنهان باشد. این کار باعث می شود از پوسیدگی ریشه جلوگیری شود. سعی کنید بین پر کردن اب لیوان و قرار دادن گل قاشقی در ان فاصله زمانی را رعایت کنید. این کار باعث خواهد شد کلر موجود در اب از بین برود و دمای معتدلی در ان شکل بگیرد. با رعایت این نکات بدون هیچ دشواری کار تکثیر گل قاشقی در اب را به راحتی انجام خواهید داد.

قلمه زدن گل قاشقی با ساقه

در بین روش های تکثیر گل قاشقی یکی از لذت بخش ترین کار ها قلمه زدن این گل به همراه ساقه است. در واقع قلمه زنی به کمک ساقه یکی از روش های جذاب تکثیر گل قاشقی نیز به حساب می اید. این کار نیاز به دقت و توجه بسیار زیادی دارد. شما باد سعی کنید یک ساقه سالم را از گل قاشقی جدا کنید. پشنهاد می کنیم قسمتی را انتخاب کنید که هیچ گونه آفت و بیماری بر ساقه وجود نداشته باشد.

نکته دیگری که باید در نظر بگیرید، اندازه برش ساقه است. اگر ساقه کوچکی را برای پیوند زدن در نظر بگیرید، ریشه دهی برای گیاه بسیار سخت می شود. پیشنهاد می کنیم اندازه ساقه را بین 5 الی 7 سانتی متر در نظر بگیرید تا ساقه بتواند به خوبی کار ریشه دهی را انجام دهد. سعی کنید به صورت مورب این ساقه را برش دهید تا سطح بیشتری از گیاه با خاک در تماس باشد. غیر از این مراحل شما باید گیاه برش داده را در درون ماسه قرار دهید تا ریشه زایی راحت تر انجام شود. البته می توانید از هورمون های ریشه زا نیز استفاده کنید تاسرعت ریشه دهی گیاه بیشتر شود. بعد از انجام این کار ها تقریبا کار تکثیر گل قاشقی با ساقه به پایان خواهد رسید و شما تنها باد ریشه قلمه زده را در درون گلدانی که از پیش انتخاب کرده اید قرار دهید.

تکثیر گل قاشقی به همراه بذر

تکثیر گل قاشقی به وسیله بذر یکی دیگر از راه های قلمه زنی این گیاه می باشد. این روش نسبت به سایر روش های تکثیر گل قاشقی کمی سخت تر است و کمتر کسی ان را انتخاب می کنید. برای انجام این کار در مرحله اول باید یک سینی کشت مناسب برای رشد بذر را فراهم کنید. بعد از فراهم کردن سینی باید بذری را تهیه کنید که قدرت جوانه زنی خوبی داشته باشد.

پیشنهاد می کنیم بذر هایی که تهیه کرده اید را با فاصله از هم در درون سینی قرار دهید و رطوبت لازم را برای رشد ان ها فراهم کنید. بعد از رشد کردن گیاه به اندازه ای که می توانید بذر های کاشته شده را در درون گلدان قرار هید. البته در این مرحله باید بسیار دقت کنید تا ریشه های بذر ها هیچ گونه آسیبی را متحمل نشوند. زمانی که بذر ها به گلدان منتقل می شوند تقریبا کار را با موفقیت به اتمام رسانده اید. تنها باید از تقویت کننده و هورمون های رشدی به خاک گلدان اضافه کنید تا گیاه شما دچار گیاه سوزی نشود.

سفارش گل قاشقی و دریافت مشاوره برای تکثیر

حال که اطلاعات لازم در خصوص گل قاشقی و روش های تکثیر ان را به دست اوردید باید به دنبال خرید این محصول باشید. همان طور که در ابتدای مطلب نیز گفتیم، گل قاشقی یکی از زیبا ترین و شاداب ترین گل های اپارتمانی است که حضور ان در منزل می تواند روحیه بی نهایت طلب انسا را جلا ببخشد.

شما می توانید به راحتی گل قاشقی را برای خود خریداری کنید. خرید گل قاشقی از طریق وبسایت خانم گل با چند کلیک برای شما امکان پذیر است. کافیست وارد وبسایت خانم گل شوید و از قسمت جست و جوی این وبسایت، عبارت گل قاشقی را سرچ کنید. در هر ابعاد و اندازه ای که بخواهید گل قاشقی برای سفارش شما موجود است. فراموش نکنید که شما می توانید با خرید از مجموعه خانم گل، مشاوره های تلفنی رایگان را نیز دریافت کنید. خانم گل ارزان ترین انلاین شاپ کشور در زمینه فروش انواع گل و گیاهان اپارتمانی است.

سخن پایانی

در این مطلب از وبسایت خانم گل سعی کردیم در خصوص روش های تکثیر گل قاشقی که شما می توانید در خانه انجام دهید با شما صحبت کنیم. دانستید که چندین روش مختلف برای تکثیر گل قاشقی وجود دارد که هر یک از ان ها به سادگی انجام خواهند شد.

شما می توانید در پایان این مطلب از وبسایت خانم گل و در قسمت نظرات، تمامی دیدگاه ها و سوالات خود را با ما به اشتراک بگذارید. پشتیبانان مجموعه خانم گل در اسرع وقت به تمامی سوالات شما پاسخ خواهند داد. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید و موثر واقع شده باشد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *