یکی از قدیمی ترین گیاهانی که در هر خانه ای وجود دارد و تونسته جاشو در بین ایرانیان باز کنند گیاه زیبا و محبوب پتوس می باشد. گل پتوس شرایط نگهداری سختی ندارد  و جزوه گیاهان مقاوم برای نگهداری در هر محیطی می باشد. گیاه پتوس انواع مختلفی دارد که از جمله معروف ترین و ماندگارترین آنها می توان به پتوس سبز، پتوس ابلق، پتوس منجلا، پتوس نقره ای ، پتوس نئون و پتوس مرمری اشاره کرد. که تمامی آنها جزوه زیباترین گیاهان برای نگهداری در آپارتمان می باشد. برای خرید انواع گیاهان پتوس می توانید وارد …. زیر شوید. در اینجا چون مقاله در رابطه با کود مناسب برای گیاه پتوس می باشد ما به اختصار در مورد نگهداری این گیاه توضیح می دهیم اگر دوست دارید به صورت تخصصی تر در رابطه با پتوس اطلاعات داشته باشید می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

گل پتوس یک گیاه مقاوم که نیاز نوری کمی دارد اگر نور بهش بیش از اندازه بتاببد برگهای ان زرد می شود. ابیاری ان را می توانید در فصل تابستان هفته ای یکبار انجام دهید اگر به گیاه توجه کنید زمانی که آبیاری گیاه فرا برسد و ابیاری گیاه را به موقع انجام ندهید برگهاش به حالت قهر در خواهد امد در این زمان شما می توانید اقدام به ابیاری این گیاه بکنید. نیاز به روطوبت زیادی ندارد این گیاه رونده می باشد و به راحتی قابل تکثیر از طریق برگ + پاجوش و قلمه می باشد. و با این روش می توانید تعداد زیادی از این گیاه را در خانه های خود داشته باشید. حال ممکن است در ذهن شما سوال پیش بیاید که عایا گیاه پتوس به کود تقویتی نیاز دارد یا خیر در جواب سوال باید گفت بله نه تنها این گیاه بلکه تمامی گیاهان آپارتمانی نیازمند کود سه بیست می باشد.ما در این مقاله به چند سوال که شاید بیشتر ذهن شما را مشغول کرده باشد را جواب  داده ایم اگر شما سوال شما در این مقاله وجود ندارد می توانید زیر پست برامون کامنت کنید کارشناسان سایت خانم گل در اسرع وقت جواب سوال های شما را خواهند داد.

کود مناسب برای پتوس

کود 3 بیست متشکل از 3 عنصر مهم و مساوی می باشد که مواد تشکیل دهنده این کود را تشکیل داده اند اجزای تشکیل دهنده کود 202020 نیتروژن + فسفر و پتاسیم می باشد.ممکن است گیاه شما یکی از این موارد گفته شده را نداشته باشد که با استفاده از کود سه بیست برای پتوس می توانید نیاز آنرا به راحتی تامین کنید. اگر گیاه شما رشد کافی ندارد وعلت رشد نکردن پتوس استفاده نکردن از کود سه بیست می باشد با استفاده منظم می توانید رشد گیاه را تا حدود زیادی ارتقا بدهید. استفاده از کود 202020 برای پتوس می توانند این امکان را به گیاه شما تا به صورت متعادل نیازهای موجود را برای رشد دریافت کنند. همچنین استفاده از کود 3 بیست باعث می شود که گیاه شما دچار قارچ و بیماری نشود. زمان مناسب برای استفاده از کود سه بیست در فصل رشد گیاه می باشد چرا که در گیاه در این مرحله حالت ریشه خود را ازاد می کنند و اماده دریافت کود سه بیست می باشد. ترجیحا از در فصل زمستان از این کود خیلی کم استفاده کنید.

کود خانگی برای گیاه پتوس

شما در خانه می توانید به راحتی کود خانگی برای پتوس درست کنید. پوست موز به دلیل داشتن پتاسیم و فسفر فراوان یک کود خانگی عالی برای گل پتوس می باشد توجه کنید پوست موز را نمیتوانید برای هر گیاهی استفاده کنید. یکی دیگر از کودهای خانگی برای گل پتوس تفاله چای می باشد این مورد نیز تو مشاوره های که گلخانه خانم گل داشته مورد تایید می باشد و از این کود خانگی نیز می توانید استفاده کنید توجه کنید استفاده بیش از اندازه ممکن است نتیجه برعکس بدهد این مورد گفته شده را باید ماهی یکبار انجام دهید تا نیاز گیاه شما برطرف شود.

کود 202020 برای پتوس در آب

یکی از رایجترین کودهای که برای گل پتوس بعد از قلمه گرفتن می توانید استفاده کنید و نیازمند استفاده منظم می باشد استفاده از جلبک دریایی می باشد که می توانید در مرحله قلمه گیری استفاده کنید در این مرحله گیاه شما نیاز به تقویت دارد که با این کار تا حدود زیادی گیاه شما تقویت می شود. اگر گیاه را در اب نگهداری میکنید تنها اب خالی نمی توانند نیاز گیاه را تامین کنند برای تقویت پیشنهاد میشه از کود مایع سه بیست استفاده کنید. سعی کنید آب گیاه را هفته ای یک بار عوض کنید و هر 2 هفته به جلبک دریایی اضافه کنید.

کود برای پهن شدن برگ گل پتوس

دوستداران گل و گیاه بعد از خرید گل آپارتمانی مخصوصا پتوس دوست دارند یک گیاه با برگهای پهن داشته باشند ولی خیلی اطلاعات کافی در مورد کود برای پهن شدن برگ گل پتوس ندارند. حال باید برای این کار چه کرد؟

کودی برای پهن شدن برگ گل پتوس مناسب می باشد که دارای نیتروژن زیادی باشد ماده نیتروژن در کلروفیل وجود دارد و برای این مورد یک گزینه عالی می باشد. یکی دیگر از کودهای پهن شدن برگ پتوس کود 121619 می باشد در این کود نیز مواد لازم برای پهن شدن برگ گل پتوس وجود دارد.

تقویت گل پتوس در اب

اگر مطالب بالا رو مطالعه کرده باشید این گیاه برای رشد خود نیازمند کود 202020 می باشد اگر این گیاه را می خواهید در اب پرورش بدهید و به دنبال تقویت گل پتوس می باشید می توانید از کود سه بیست استفاده کنید. آب شیشه را هر 1 هفته عوض کنید و به خوبی گلدان گیاه خود را بشورید تا هیچ میکروبی در گلدان وجود نداشته باشه. از کود سه بیست نباید بیش از اندازه استفاده کنید. اگر سوالی در ذهن شما نقش بسته و در این مقاله ما نتوانتسیم به ان پاسخ بدیم می توانید در انتهای این مقاله از ما بپرسید تا کارشناسان سایت خانم گل به ان پاسخ بدهند.

رشد انفجاری گل پتوس

برای رشد انفجاری گل پتوس شما علاوه بر کودهای گفته شده نیازمند رعایت چند نکته می باشید گل پتوس شما نیاز نوری غیر مستقیمی را دوست دارد، گیاه را پشت پنجره قرار بدهید تا بتوانند نور مورد نیاز خود را تامین کنند آبیاری منظم را برای این گیاه فراموش نکنید برای ابیاری روز تعیین نکنید اجازه بدهید تا خاک گیاه خشک شود بعد اقدام به ابیاری گیاه بکنید. یکی دیگر از عوامل مهم برای رشد انفجاری گل پتوس هرس گیاه می باشد.شما با هرس این گیاه به گیاه اجازه می دهد انرژی به تمامی برگهای گیاه برسد و نتیجه ان رشد انفجاری گیاه شما خواهد شد.

کود مایع برای پتوس در اب

از کود مایع که مخصوص رشد این گیاه می باشد می توانید استفاده کنید اگر قصد خرید این کود را دارید باید دقت کنید رنگ ان بنفش باشد بعد از خرید آن رل همراه با ابیاری به گیاه اضافه کنید توجه کنید مقدار مصرف کود باید به اندازه گیاه هر چقدر گیاه بزرگتر باشد نیازمند استفاده و حجم بیشتر می باشد. بهترین روش استفاده این مدلی می باشد. مقدار از کود را با توجه به اندازه گیاه در یک لیتر اب حل کنید و کامل انرا را در اب حل کنید. از این کود می توانید هر 10 روز یکبار استفاده کنید بعد از استفاده مداوم می توانید شاهد پرپشت شدن گیاه پتوش بشوید.

انداختن قند در آب پتوس

اگر براتون سوال به وجود اومده که از قند می توانید برای رشد گیاه پتوس استفاده کنیم در جواب باید گفت بله می توانید مخصوصا بعد از تعویض گلدان  گل پتوس این کار می توانند گیاه شما را زودتر با خاک گیاه جدید وفق بدهد. و یک گزینه عالی برای در امان نگه داشتن گیاه در برابر قارچی شدن باشد. استفاده از قند یک نکته مهم دیگر دارد و ان این است که گیاه شما بعد از تعویض چون خاک گیاه تازه شد گیاه به شوک می رود با استفاده از قند که برای ان استفاده میکنید تا حدودی می توانید از این عمل گیاه خود را نجات بدهید.استفاده بیش از اندازه از قند می توانند سلامت گیاه شما را به خطر بیندازد. مطمئن سوالات زیادی در دهن شما شکل گرفته برای پاسخگویی به سوالات شما اماده ایم.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *