چیکار کنیم گل فردوس گل بدهد؟

گیاه فردوس برای گلدهی به نورفراوان ولی غیرمستقیم نیاز داردهرچه نورمناسب تری به اوبرسدرنگ برگهازیباترمیشود. فردوس ازخانواده افوربیاسه می باشد بنابراین نیازکمی به آبیاری دارد . شرایط نوری درمنزل محیط مناسبی برای گلدهی فردوس نیست این گیاه درمناطق خشک وکم آب کشوردرپارکهابه شکل درخت کاشته میشود .فضای بازمکان ایده آلی برای رشد وگلدهی این گیاه است.

هرگیاهی برای گلدهی نیازبه فراهم شدن احتیاجات خوددارد فردوس نیزازاین امرمستثنی نیست درصورتیکه نیازهای فردوس تامین شود ازاردیبهشت تا مهر به گل می نشیند. با سایت خانم گل همراه باشید تا در رابطه با گلدهی گل فردوس بیشتر بدانید. نام علمی فردوس Euphorbia grantii (سینادیوم گرانتی) است اگر به خوبی نگهداری شود قادر به گلدهی است گل هایی این گیاه به شکل تجمیع و خوشه ای روی گیاه ظاهر می شوند. رنگ بعضی از این گلها صورتی می باشد.

گیاه فردوس اگر در منازل و آپارتمان نگهداری شود به گل نمی شیند اما اگر در محیط باز و مورد علاقه اش نگهداری شود شما در آغاز اردیبهشت شاهد گلدهی آن خواهید بود عمر این گل های زیبا تا مهرماه می باشد. گل های فردوس دارای شهد شیرین و فراوانی هستند که باعث تجمع حشرات می شود. حشرات نیز با جذب شهده گل فردوس باعث گرده افشانی می شوند.

گلدهی گل فردوس

زمان گلدهی گیاه فردوس

همانطور که در مطلب قبلی گفته شد این گیاه برای گلدهی نیاز دارد که در فضای باز رشد کند و در مناطقی که کم آب باشد عکس العمل بهتری نشان می دهد. اگر نیازهای گیاه ار برطرف کنید از اوایل اردیبهشت تا اواخر مهرماه شاهد گل های زیبا و صورتی رنگ آن خواهید بود. یه نکته در رابطه با گل دادن گل فردوس این است که بعد از اینکه گل فردوس گل داد و نهایت لذت را از زیبایی گلدهی فردوس دید گل آن را بکنید اگر این کار ار نکنید گیاه به مرور زمان ضعیف خواهد شد.

به طور کلی اگر دوست دارید گلدهی گل فردوس را تماشا و از آن لذت ببرید باید موارد زیر را رعایت کنید در اینصورت می توانید گلدهی گل فردوس را تماشا کنید.

نیازهای گل فردوس برای گلدهی :اگرمیخواهید گیاه شماگل بدهدباید قبل ازشروع فصل گلدهی مواردزیررعایت شود

گلدهی گل فردوس

  • خاک مناسب وغنی :خاک مغذی می تواند دررشد وگلدهی فردوس موثرباشد اما یادآورمیشوم فردوس درریشه خود غددی داردکه ازت تولید میکنند به همین جهت نیازمبرم به انواع کودهای شیمیایی ندارد.اضافه کردن کودهای ارگانیک مانندپیت ماس و ورمی کمپوست به خاک درحد متعادل بسیار مفید است.
  • فتوپریودیسم : برای اینکه فردوس بتواند گلدهی خوبی داشته باشد می بایست نوردهی اورادرفصل خواب کم کنیم تا بتواند استراحت کندوبرعکس با شروع فصل بهارنورآن راتامین شود.
  • آبیاری : آبیاری فردوس رادرفصل خواب واستراحت کم کنید درشش ماهه دوم وبا شروع فصل رکود، ریشه فردوس فعالیت خودراکم می کندبه همین جهت نیازکمتری به آب داردالبته این به آن معنی نیست که آبیاری راقطع کنید چراکه دراین حالت دهیدراتاسیون (ازدست دادن آبDehydratation) درگیاه اتفاق می افتد.
  • کوددهی : همانگونه که دربالا توضیح داده شد فردوس به دلیل تولید ازت درغددخودنیازی چندانی به کودهای شیمیایی ندارد واین نیازدرششماهه دوم به صفر می رسد.

گلدهی گل فردوس

  • ظاهرورنگ گل فردوس : گلهای فردوس به صورت تجمع بروی شاخه هایی که ازدرروی ساقه میرویدظاهر میشودرنگ این گلها صورتی است هرچه نوربیشتری به گیاه بتابد رنگ گلها تیره ترمیشود رنگ صورتی گلها درکناربرگهای سبزبا رگه های قرمز جلوه خاصی به فردوس میدهد.

 

نویسنده : مهندس راد

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *