مراقبت از گل سانسوریا

زمانی که صحبت از گل های آپارتمانی مطرح می شود، نام سانسوریا قبل از هر گل دیگری به میان خواهد آمد. سانسوریا یکی از محبوب ترین گل های آپارتمانی است که از خانواده ساکولنت ها می باشد. این گیاه آپارتمانی محبوب و پر طرفدار را امروزه می توانید در محل زندگی تمام آپارتمان نشین ها مشاهده کنید. اما خرید گل به تنهایی کافی نیست. شما باید قبل از هر چیز راههای مراقبت و نگهداری از یک گل را بشناسید و سپس اقدام به خرید ان کنید.

سانسوریا از نظر مراقبت و نگهداری جزو گل هایی است که چندان شما را تحت فشار نخواهد گذاشت. این گل روش نگهداری بسیار اسانی دارد و به خاطر مقاومت و سرسختی که دارد به راحتی از بین نمی رود. اما به هر حال باید روش های مراقبت از گل سانسوریا را بشناسید. پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مطلب با ما در وبسایت خانم گل همراه باشید تا هر انچه را که لازم است برای مراقبت از گل سانسوریا بشناسید. مطالعه این مطلب و کسب اطلاعات لازم در خصوص روش های مراقبت از گل سانسوریا به 10 دقیقه زمان نیاز دارد. با ما همراه باشید.

آشنایی با روش های مراقبت از گل سانسوریا

گل سانسوریا را همه شما به خوبی می شناسید. این گل می تواند در شرایطی سخت نیز به حیات خود ادامه دهد. اما برای اینکه رشد و نمو بهتری را از گل سانسوریا شاهد باشید باید به خوبی روش های مراقبت از گل سانسوریا را شناسایی کنید. آشنایی با روش های مراقبت از گل سانسوریا این کمک را به شما می کند که گل سالم تر و بهتری در منزل داشته باشید.

روش های مراقبت از گل سانسوریا به چند دسته تقسیم می شوند. نور مناسب، آب مورد نیاز و دما و رطوبت کافی از جمله مهم ترین نکاتی است که باید برای مراقبت از گل سانسوریا ان ها را رعایت کنید. البته در کنار این موارد، فاکتور هایی مانند خاک سالم و انتخاب گلدان ایده آل نیز در سلامت سانسوریا تاثیر گذار خواهند بود. حال به ادامه مطلب توجه کنید تا به خوبی با هر یک از روش های مراقبت از گل سانسوریا اشنا شوید.

نور مناسب را برای سانسوریا تامین کنید

نور یکی از مهم ترین فاکتور ها برای رشد و تامین سلامت گل سانسوریا است. شاید تعجب کنید اگر بدانید سانسوریا تا این حد به نور مورد نیاز خود وابسته است. گل سانسوریا ماهیتی محیطی دارد. این گل به سرعت خود را با محیط اطرافش وقف می دهد. این بدین معنا است که اگر شما نور زیادی نیز برای ان تامین کنید به راحتی پس از گذشت چند روز به ان نور محیط عادت خواهد کرد.

یک راهکار جالب برای تامین نور مورد نیاز گل سانسوریا، استفاده از لامپ های فلوئورسنت است. این لامپ ها می توانند نور مصنوعی را برای گل تامین کنند. این نور اگر چه یک نور مصنوعی است اما می توان سانسوریا را از نور طبیعی بی نیاز کند. به خاطر اینکه سانسوریا گیاهی کم نور است در تهیه نور مورد نیاز ان دچار زحمت نخواهید افتاد اما سعی کنید به هر نحوی که شده است، گلدان سانسوریا خود را در نزدیکی پنجره جنوبی آپارتمانتان قرار دهید تا نور کافی به سانسوریا برسد.

گل سانسوریا هر چند روز یکبار آب میخواد؟

همان طور که در بخش های قبلی نیز گفتیم، آب نیز یکی از مهم ترین عواملی است که باید در مراقبت از گل سانسوریا به ان توجه شایانی کنید. آب مورد نیاز سانسوریا را اگر به اندازه و به موقع به گیاه برسانید به هیچ وجه با از بین رفتن گل سانسوریا مواجه نخواهید شد.

سانسوریا جزو گیاهان آپارتمانی ک اب است به همین خاطر شما دشواری از این بابت نیز برای نگهداری و مراقبت از گل سانسوریا نخواهید داشت. به کلی این گیاه اب کمی برای رشد نیاز خواهد داشت. به طور معمولا هر 12 الی 15 روز باید به ان اب دهید. البته پیشنهاد می کنیم هر 2 هفته یک بار نگاهی به خاک درون گلدان بیاندازید و در صورت خشک بودن خاک کمی به ان اب بدهید در غیر این صورت نیازی به آبیاری مجدد نیست.

دما و رطوبت ایده آل برای مراقبت از گل سانسوریا

افرادی که علاقه مند به نگهداری و مراقبت از گل سانسوریا هستند باید بدانند تنها تامین اب و نور مورد نیاز این گیاه برای مراقبت از ان کافی نیست. شما باید به دما و رطوبت محیطی که سانسوریا را در ان نگهداری می کنید نیز توجه داشته باشید. هر چند بهتر بودن دما نمی تواند زمینه رشد این گیاه را فراهم کند اما اگر نتوانید به خوبی ان را فراهم کنید، سلامت گیاه به خطر خواهد افتاد.

گیاه سانسوریا هم در برابر رطوبت زیاد مقاوم است و هم در دمای هوای کم و زیاد. اما برای بهتر شدن دما بهتر است ان را معتدل نگه دارید. در ضمن باید به این نکته نیز توجه کنید که گل سانسوریا نباید در برابر وزش باد قرار بگیرد. سعی کنید تا حد امکان ان را در برابر سیستم های گرمایشی و سرمایشی قرار ندهید. با رعایت این موارد ذکر شده از نظر دما و رطوبت هیچ خطری گیاه شما را تهدید نخواهد کرد.

خاک مناسب را برای مراقبت از گل سانسوریا انتخاب کنید

اگر بخواهیم یکی از مهم ترین فاکتور های مراقبت از گل سانسوریا را به شما معرفی کنیم، قطعا این مورد به خاک مورد نیاز گل بازخواهد گشت. انتخاب خاک مناسب از موارد ذکر شده قبلی نیز اهمیت بیشتری دارد. اما آیا می دانید که گل سانسوریا چه نوع خاکی را بیشتر می پسندد؟

سانسوریا عاشق خاک سنگین است. بهترین خاکی که می توانید برای گیاه سانسوریا تهیه کنید ترکیب شن، ماسه، مواد الی و رس است. البته اکر شرایط نگهداری از این گیاه در باغچه را دارید بهتر است از این فرصت استفاده کنید. این را نیز اضافه کنیم که بهترین محدوده خاک برای رشد سانسوریا بین 4.5 الی 7.5 است.

مدل گلدان برای گل سانسوریا

در قسمت قبل گفتیم که سانسوریا هم قابلیت کاشت در باغچه را دارد و هم در گلدان. اگر شرایط کاشت و نگهداری از سانسوریا در باغچه را دارید بهتر است از این فرصت استفاده کنید اما اگر می خواهید این گل را در فضای آپارتمان نگهداری کنید باید به دنبال تهیه یک گلدان مناسب باشید. بهتر است یک گلدان سفالی را برای مراقبت از گل سانسوریا و نگهداری ان استفاده کنید.

در نظر داشته باشید که گلدان مورد نظر شما باید پهن باشد و ارتفاع ان نیز نباید چندان زیاد باشد. داشتن قد کوتاه و وسعت زیاد گلدان باعث رشد بهتر سانسوریا خواهد شد. تمام این ها به این خاطر است که سیستم آبرسانی گیاه سانسوریا در خاک کم عمق بهتر و مناسب تر عمل خواهد کرد. با این توضیحات باید توجه ویژه ای به خرید گلدان مناسب سانسوریا داشته باشید.

علت شکستن برگ سانسوریا چیست؟

شاید گیاه های سانسوریا را مشاهده کرده باشید که در مواردی، برگ های ان ها دجار اسیب دیدگی، زدگی و یا حتی شکستن می شوند. حتما از خود پرسیده اید که علت رخ دادن چنین مشکلی چیست؟ اصلی ترین دلیل شکستن برگ سانسوریا، لمس بیش از حد برگ ان است.

سانسوریا بر خلاف ظاهر مقاومی که دارد، بسیار ظریف است و با بیش از حد ضربه زدن و لمس شدن می تواند برگ های ان دچار مشکل شود. پیشنهاد می کنیم گلدان خود را در قسمتی قرار دهید که کمتر مورد رفت و امد و دسترس کودکان باشد. هر چه سانسوریا کمتر مورد لمس و رفت و آمد قرار بگیرد برگ ها سرحال تر و سالم تری خواهد داشت.

خشک شدن برگ سانسوریا چه دلایلی خواهد داشت؟

یکی از عمده ترین مشکلاتی که معمولا برای گیاه سانسوریا به وجود خواهد آمد، خشک شدن نوک برگ گیاه سانسوریا است. آیا می دانید که علت خشک شدن یا زرد شدن نوک برگ گیاه سانسوریا چه چیزی است؟ خشک شدن نوک برگ گیاه سانسوریا به دلایل مختلفی رخ خواهد داد.

اولین و مهم ترین دلیل تشنه بودن گل سانسوریا است. پس زمانی که خشک شدن را در برگ سانسوریا مشاهده کردید، بدانید که در آبیاری ان چندان موفق عمل نکرده اسد. عدد دوم به خاطر نوری است که به گیاه می دهید. زمانی که سانسوریا نور بیش از حد مجاز خود را دریافت کند، نوک برگ های ان شروع به زرد شدن خواهد کرد. آخرین مورد و شاید یکی از اصلی ترین علل هایی که سبب خشک شدن برگ سانسوریا خواهد شد، دمای بالای محیطی است که گیاه در ان قرار گرفته است. سعی کنید با رعایت این موارد، از زرد شدن و خشک شدن نوک برگ سانسوریا جلوگیری کنید.

دریافت مشاوره و راهنمایی برای مراقبت از گل سانسوریا

حال که اطلاعات لازم در خصوص مراقبت از گل سانسوریا را به دست اوردید، باید به دنبال خرید باکیفیت ترین نمونه این گیاه باشید. شما می توانید برای خرید گلدان مناسب سانسوریا و گل سانسوریا در ابعاد و اندازه های مختلف، وارد وبسایت خانم گل شوید. خانم گل یکی از بزرگ ترین انلاین شاپ های کشور است که در زمینه فروش انواع گل و گیاه فعالیت می کند.

شما هم چنین می توانید تمامی گلدان های مورد نیاز خود در ابعاد و اندازه مختلف و در جنس های گوناگون را از وبسایت خانم گل سفارش دهید. خرید از خانم گل از چند منظر دارای مزیت است. شما با خرید از مجموعه خانم گل می توانید تمام سفارشات خود را به صورت رایگان درب منزل تحویل بگیرید. هم چنین شما می توانید از مشاوره و راهنمایی تلفنی کارشناسان مجموعه خانم گل نیز به صورت کاملا رایگان بهره مند شوید. حتی در صورت نارضایتی از کیفیت محصول نیز مجموعه خانم گل می تواند مبلغ پرداختی شما را به صورت کامل به شما عودت دهد. پس با خیالی راحت از مجموعه خانم گل تمامی خرید های خود را انجام دهید.

سخن پایانی

در این مطلب از وبسایت خانم گل سعی کردیم در مورد مراقبت از گل سانسوریا و کارهایی که باید برای نگهداری از این گیاه انجام دهید صحبت کنیم. دانستید که سانسوریا یک گیاه مقاوم است و شما باید برای مراقبت و نگهداری بهتر از ان چه اقداماتی را انجام دهید. انتخاب گلدان مناسب، تامین خاک سنگین، توجه به اب و نور مورد نیاز گل سانسوریا از جمله مهم ترین کار هایی است که باید انجام دهید.

اگر با مطالعه تمام این مطالب باز هم به راهنمایی و مشاوره نیاز داشتید می توانید روی کمک کارشناسان مجموعه خانم گل حساب کنید. کارشناسان مجموعه خانم گل به صورت تمام وقت اماده اند تا راهنمایی های لازم را در اختیارتان قرار دهند. هم چنین شما می توانید در انتهای این مطلب از وبسایت خانم گل نیز دیدگاه ها و سوالات خود را با ما به اشتراک بگذارید تا کارشناسان ما در اسرع وقت به تمامی سوالات و نظرات شما نیز پاسخ دهند. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید و موثر واقع شده باشد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *