گل قهر و آشتی که نام علمی آن Shameplant می باشد یکی از جالب ترین گونه های گیاهان گلدار می باشد. گل قهر و آشتی که نام دیگر آن میموزا می باشد یک گیاه حساس می باشد که بالمس برگهای این گیاه سریع برگهای خود را می بندند به همین دلیل اسم این گیاه را قهر اشتی گذاشته اند.

برگهای این گیاه به صورت سرخسی شکل می باشد. یک گیاه کوچک با برگهای زیبا که اگر به این گیاه خوب رسیدگی کنید شاهد گلدهی این گیاه خواهید بود در زیر به صورت جامع و کامل در مورد شرایط نگهداری این گیاه توضیح خواهیم داد با ما همراه باشید.

خرید گل - خرید اینترنتی گل - سفارش آنلاین گل - گل و گیاه آپارتمانی

خرید گل – خرید اینترنتی گل – سفارش آنلاین گل – گل و گیاه آپارتمانی

نام علمی :Shameplant

خانواده :باقلائیان

نام های متداول : گل قهر و آشتی، میموزا ، گیاه نازنازی

بومی : مرکز و جنوب آمریکا

نور ایده ال برای این گیاه

این گیاه بیشتر جای که نور باشد را دوست دارد اصولا از سایه خوشش نمیاد میتوانید این گیاه را در محیطی قرار بدیهد که حداقل  5 ساعت نور بهش بتابه. نکته مهم در مورد نور این گیاه این میباشد اگر برگهای این گیاه به صورت کامل بسته شود نور کافی به این گیاه نرسیده است. جزوه گیاهان مقاوم ولی نیازمند نور می باشد. در تراس می توانید این گیاه را قرار بدهید.

گل قهر و آشتی

نور ایده ال برای این گیاه

خاک مناسب برای گل میموزا

گل میموزا به خاکی علاقه مند است که اب را به اندازه در خود نگهداری کنند. و خاک ذهکشی مناسب داشته باشد بهترین ترکیب خاک را میتوان خاک رس، زغال سنگ خیلی کم و مخلوط شن استفاده کرد. دقت کنید از هر خاکی برای این گیاه استفاده نکنید چرا که این گیاه به خاک خوب خیلی حساس می باشد و در صورت مناسب نبودن خاک سریع از بین خواهد رفت.

گل قهر و آشتی

خاک مناسب برای قهر و آشتی

انتخاب گلدان مناسب برای گل قهر و آشتی

در انتخاب گلدان دقت کنید گلدانی را انتخاب کنید که سایز با اندازه گیاه شما هم خوانی داشته باشد. اگر گیاه بزرگ دارید گلدان بزرگ انتخاب کنید تا ریشه های گیاه در گلدان راحت باشد. می توانید از گلدان سرامیکی یا پلاستیکی برای نگهداری این گیاه استفاده کنید.

دما و رطوبت مناسب برای این گیاه

بهترین دما برای رشد سریع این گیاه دمای بین 20 تا 32 درجه سانتی گراد می باشد. اگر این دما را نتوانید برای این گیاه تهیه بکنید گیاه شما از بین خواهد رفت. این گیاه جزوه گیاهانی می باشد که رطوبت را دوست دارد برای تهیه رطوبت می توانید برای این گیاه جزیره درست کنید و یا اب اسپری کنید تا رطوبت برای این گیاه تامین شود.

گل قهر و آشتی

دما و رطوبت قهر و آشتی

اندازه بوته قهر و آشتی

این گیاه میتوانند تا 10 فوت رشد کنند رشد این گیاه نسبتا سریع می باشد اگر گیاه بیش از اندازه بزرگ شده باید به گلدان بزرگتر انتقال بدید. برای رشد سریع این گیاه می توانید از کودهای مایع در تابستان استفاده کنید توجه داشته باشید ماهی یکبار از کود برای تقویت این گیاه استفاده کنید.

آبیاری گل قهر و آشتی

این گیاه، گیاهی رطوبت دوست می باشد در زمان ابیاری این گیاه اجازه بدید آب از زیر گلدان خارج شود. برای ابیاری این گیاه روز تعیین نکنید زمانیکه که سط خاک خشک شد اقدام به ابیاری کنید. ابیاری بیش از اندازه می توانند باعث زرد شدن و بی حال شدن این گیاه شود.

گل قهر و آشتی

آبیاری گل قهر و آشتی

کود مناسب برای گل قهر و آشتی

از کودهای استفاده کنید که پتاسیم بالا دارند و به صورت مایع می باشند. این کار را ماهی یکبار ادامه دهید تا گیاه نیاز و انرژِی لازم را تامین کنند. بهترین زمان استفاده از کود فصل تابستان میباشد در زمان خواب گیاه توضیه می شود از هیچ کودی تقویتی استفاده نکنید.

گل قهر و آشتی

کود مناسب برای گل قهر و آشتی

دلیل خشک شدن گل قهر و آشتی

مهم ترین دلیل را میتوان دست زدن به برگهای این گیاه نام برد چرا که این کار باعث می شود سلولهای این گیاه از بین بروند و بعد از مدتی خشک شوند دلیل دیگر که مهم می باشد ابیاری بیش از اندازه می باشد در ابیاری دقت کنید گیتاه همیشه دوست دارد محیطش مرطوب باشد.

خرید گل - خرید اینترنتی گل - سفارش آنلاین گل - گل و گیاه آپارتمانی

خرید گل – خرید اینترنتی گل – سفارش آنلاین گل – گل و گیاه آپارتمانی

علت زرد شدن برگ قهر و آشتی

اگر گیاه شما زرد می شود چند دلیل دارد که در زیر به مهم ترین آنها اشاره خواهیم کرد:

  • آبیاری را کامل انجام نمیدهید منظورمان این است اجازه نمیدید آب به صورت کامل به ریشه گیاه برسد در زمان ابیاری این گیاه اجازه بدید اب به صورت کامل از زیر گلدان خارج شود گیاه سیراب شود.
  • به گیاه کود لازم نمی رسد در فصل تابستان برای رشد بهتر این گیاه از کود استفاده کنید تا ریشه این گیاه تحریک شود و رشد خوبی داشته باشد. از کود فسفر بالا استفاده کنید. از کود سه بیست هم می توانید استفاده کنید.
  • خواص گل قهر و آشتی

ریشه گیاه می توانند برای تسکین درد در زنان در زمان عادت ماهیانه مفید و موثر باشد. خواص دیگر این گیاه که در علم پزشکی نیز ثابت شده بهبود زخم می باشد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *